October 31, 2008

Trip to North Korea border

0 comments
En route from Seoul, there are numerous large war monuments, which is hardly surprising, since technically the war still hasn't ended. Fortunately, most of the major ones are collected in one big depressing park, great for your getting-dispirited-about-the-human-condition convenience.
#link >>>

Career Buider

0 comments
#link >>>

Valkyrie

0 comments

New Music >>> Parov Stelar

0 comments
Parov Stelar - Flame of Fame (EP)

#myspace >>>

and, of course, the big question

Nooka & LTD Magazine

0 comments
#link >>>

Take on Me: Literal Version

0 comments

#via >>>

Phillip Toledano

0 comments
#link >>> via >>>

New Music >>> Razorlight

0 comments
Razorlight - Slipway Fires

#myspace >>>

October 30, 2008

Fast Forward Coppola

0 comments

O mică explicaţie: Anul trecut, cam pe vremea asta, lucram încă la proiectul unei reviste care n-a mai binevoit să apară. Ar fi trebui să fie un concurent la Republik, dar nu doar cu muzică şi film. Poate un pic spre Omagiu - însă lunar. Între timp proiectul a sucombat, la fel şi Republik, deşi se găseşte încă la tarabe. Articolul ăsta ar fi trebui să apară în primul număr al acelei reviste. Şi mă gândesc că, dacă tot am avut şansa să vorbesc cinci minute cu Coppola, poate că merită să vadă lumina tiparului pe undeva (deşi trebuie apăsate tastele Ctrl şi P pentru asta).


Nu mă prea pricep la vinuri. Ceea ce, acum, mi se pare ok, pentru că nici Francis Ford Coppola nu se pricepe. Mi-a zis-o chiar el, într-un scurt interviu pe care l-am făcut, chiar în dimineaţa premierei din România a ultimului său film – controversatul Youth Without Youth. L-am întâlnit pe autorul celui mai bun film al tuturor timpurilor (mă refer la The Godfather aici şi mă iau după topul IMDb, site-ul care hotărăşte de ceva ani soarta unui film), pregătit pentru un interviu de 5 minute, înghesuit între Libertatea şi Time Out.

M-am întrebat tot timpul de ce, după zece ani în care aproape că a lipsit de pe marile ecrane (varianta Redux la Apocalypse Now de acum câţiva ani nu cred că se pune), Coppola a ales România şi-o scriere de-a lui Eliade pentru a face un nou film. Nu l-am întrebat asta, o făcuseră deja alţii, de mult... probabil de asta am preferat să vorbim de vinuri. La urma urmei, şi-a finanţat producţia cu banii obţinuţi din podgoriile sale din California şi mi s-a părut că am descoperit un teren comun. “Fac tot felul de vinuri acolo, mai ales vin roşu... Câteva soiuri foarte bune, dar şi soiuri populare, mai ieftine. De fapt, sunt două firme, una care face vinuri premium, una pentru cele populare”. Păi şi nu-i pare rău că n-a făcut el o minunăţie de film despre vinuri precum Sideways? Aici mă surprinde zicându-mi: “Nu mă pricep chiar atât de bine la vinuri”. Mă minte, pentru că, atunci când îl întreb de delicatesele autohtone, recunoaşte că “se fac vinuri foarte bune aici. Îmi place foarte mult Feteasca Neagră”. Am căzut de acord: cea de Dealu Mare e foarte bună.

Dincolo de comentariile nu neapărat pozitive pe care le-am auzit despre filmul făcut după Eliade (prefer să-mi dau cu părerea după ce-l văd şi eu - o notă aici. Între timp l-am văzut, e prost, prost, prost -), Coppola a oferit nişte şanse. Una pentru Mihai Mălaimare jr., director de imagine nu doar la Youth Without Youth, ci şi la viitorul film al regizorului: Tetro. “A fost o plăcere să lucrez cu el. E foarte talentat, un artist minunat, şi m-am simţit confortabil în preajma lui”. Nu e singurul român aflat cu un pas mai aproape de Hollywood (ce-i drept, cu un ocol prin Argentina). Adriana Rotaru e manager de producţie la ambele filme (şi asta e şansa doi). Ce-i drept, n-a oferit o şansă celor care i-au trimis scenarii cât a stat în România, dar are o explicaţie simplă. “Nu vreau să fiu un producător, nu mai vreau să fac filmele altora de-acum încolo. Am deja o vârstă, vreau doar să regizez câte un mic film pe an. Nu mă mai interesează industria filmului”. Dar American Zoetrope, compania sa de producţie? “Copii mei se ocupă de ea”. Apoi completează, ceva mai încet: “Hopefully”.

Nu puteam rata subiectul zilei. Într-un interviu dat de Coppola pentru GQ, trio-ul Nicholson - Pacino - de Niro a primit apelativul “lazy”. Ceea ce l-a făcut pe Roger Ebert, celebrul critic american, să spună că i se pare ciudat ca un om care a făcut un singur film în ultimii zece ani să zică aşa ceva despre unii care au făcut, împreună, câteva zeci. “Ai citit interviul?”, mă ia tare. GQ vine abia la anul la noi, deci nu. “Nu e adevărat, cineva m-a citat greşit. Sunt actori extraordinari, sunt prietenii mei, dar, desigur, sunt prea mari pentru a veni în România, pentru şase luni, fără bani, să joace în filmul meu”. De ce nu apelează la familie atunci, ca-n Naşul? Are un nepot care e actor de categorie A. “I-am făcut primele filme. Acum? E prea scump pentru mine. Nu mi-l pot permite pe Nicolas Cage”.

În cele opt minute, a repetat de trei ori, în diverse forme, “Fac filme ca să învăţ”. La început, n-am înţeles. La urma urmei, Coppola e, de mult, un clasic... Ce ar mai fi de învăţat? Mă gândesc că poate că n-are nevoie să mai adauge un Oscar la cele cinci deja câştigate (ce-i drept, ultimul în 1975), dar nici nu i-ar strica unul. Doritori de afirmare cum suntem, am vrea ca, pe lângă potenţiala nominalizare a lui Mungiu la Oscar, să-l avem şi pe Eliade pe acolo, chiar dacă prin procură. Posibilităţi există, pentru că premiera noului său film în Statele Unite va fi pe 14 decembrie, în New York şi Los Angeles, ultima locaţie făcându-l eligibil pentru premiile Academiei Americane de Film din primăvara viitoare. Iar printre recent anunţaţii nominalizaţi la Independent’s Spirit Awards, cel care dă startul sezonului premiilor, se numără şi Mihai Mălaimare jr., pentru cea mai bună imagine.

“Aş fi vrut să nu fie atât de târziu”, îmi răspunde regizorul atunci când îi prezint această ipoteză. “Mă va întrerupe din producţia noului meu film, dar aceasta a fost decizia distribuitorului, iar eu n-am prea multe de zis”. Şi totuşi, Oscarul? Insist, bănuind că, poate, şi-l doreşte. “E un tip mai neobişnuit de film, nu e genul de mare producţie care e nominalizată de obicei la premii”. Dau şi exemple: Little Miss Sunshine, Sideways, Crush... Cedează, cumva: “Nu poţi să ştii niciodată, dar de obicei se aleg filme mai uşor de înţeles de către public...” Dar, totuşi: “Nu mai fac filme pentru a câştiga bani sau Oscaruri. Fac filme pentru a învăţa.” De data asta, îl cred.

Alyasha Owerka-Moore for Adidas Originas

0 comments
#link >>>

The Warlords

0 comments

Alka Seltzer

0 comments
#via >>>

Today's obsession >>> Little Dragon

0 comments

Little Dragon - After the Rain

great video!

#via >>>

October 29, 2008

Don't Vote! >>> 5 More Friends

0 comments


Other posts about that:

New Music >>> Grace Jones

0 comments
Grace Jones - Hurricane

#myspace >>>

New Music >>> David Bowie

0 comments
David Bowie - iSelect

#official site >>>

Today's obsession >>> Amanda Palmer

0 comments


Amanda Plamer - Oasis

New Music >>> Kieran Hebden & Steve Reid

0 comments
Kieran Hebden & Steve Reid - NYC

#official site >>>

Seth Rogen Interview

0 comments

Q: Was that scene a lot of fun to do?

It was hilarious and I was surprised they were able to do it. I guess he got permission from George Lucas or otherwise we would have been sued promptly. Yeah, I thought it was hilarious and I know so many people will masturbate to that scene in the future. So many. There will be lots of freeze frames of Katie in that outfit.

#link >>>

Collectors

0 comments
#link >>> via >>>

Spirit Houses

2 comments
#link >>> via >>>

Kristin Scott Thomas Interview

0 comments
What about the notion that you're a warmer actress in French than you are in English?

[It's] not a question of me acting, it's a question of what the role is asking me to do, what directors ask me to do. I think that in French I don't have all of this kind of class baggage that [audiences] seem to throw at me when I'm in England because I haven't played any aristocrats in France. I don't have to do them again ad infinitum.
#link >>>

Dazed December '08

0 comments

a brief history of communications...

0 comments


#link >>> via >>>

Kevin Smith Interviews

0 comments

How cool was it to merge Star Wars and porn?

KS: That was awesome. For me, when I wrote the script, and there’s the moment in the script where it says, like, the flap opens on R2D2 and you see a ball sack – that made me laugh so hard while I was writing it, I couldn’t wait to get to the set. But I was like, You know what? It’ll never be as good as when I wrote it so let’s just face the fact it will never live up here. It went beyond my expectations. When the flap opened, I was the one leading the laughter. I was like, How fucking hysterical! His name’s R2-TBag and he’s got a big set of nuts. It was kind of cool. It was really cool. There was some part of me, after shooting the sequence, thought, Maybe the porn should’ve been Star Wars and maybe we should’ve followed it all the way though. But that wouldn’t have made much sense.
#link >>>

AVC: Speaking of Elizabeth Banks, as an Oliver Stone fan, did you feel guilty about all those "Porno actress playing Laura Bush" stories leading up to W.?

KS: I think it's awesome. I think it's phenomenal. [Laughs.] Every time I see that, it's just like, "Nice! More ink for us." No, I don't feel bad. Of course, I think it's ironic that she went from one movie about bush to another movie about Bush.

#link >>>

Remove people from a picture

0 comments
Believe me, it's amazing!

#see how it's done >>>
#via >>>

Wheelchair Werewolf

0 comments


#via >>>

Dutch Tulip Farms

1 comments
#link >>> via >>>

October 28, 2008

La Linea

0 comments

Elizabeth Banks Interview

0 comments

Is every actress in Hollywood out for your hide right now because you're getting all these great roles?

Banks: No. You have to remember that these were very spread out when I made them. They're just oddly coming out all at the same time.
#link >>>

I Sell The Dead

0 comments

Working Girls. Testino for V Magazine

0 comments
#via >>>

Calamity Coach

0 comments
13 Reasons Not to Travel

#link >>>

Today's obsession >>> Monkey

0 comments

Monkey Bee: A Short Film by Jamie Hewlett

Egg Art

0 comments
#link >>>

Rubikon

0 comments
#link >>> via >>>
#download >>> (then print)

CLOT & Original Fake

0 comments
#link >>>

Sarpaneva's Korona K3 Red Moon

0 comments
#link >>>

Fila Matchday Jacket

0 comments
#link >>>

Dark Streets

0 comments

Rivers Cuomo Interview

0 comments
Pitchfork: Building on that, the video you guys just made, the "Troublemaker" video where you broke all the records, how did you guys get all of that organized?

RC: I have no idea.
#link >>>

Dollar Origami

0 comments
#more >>> via >>>