July 31, 2011

Today's obsession >>> Holy Other

0 comments
Holy Other - Know Where

July 30, 2011

Today's obsession >>> Wild Beasts

0 comments
Wild Beasts - Bed Of Nails

July 26, 2011

Să dansăm (sau nu) la Vadu

0 comments
Rezultat al eternei căutări de locuri de petrecere alternative (şi fiindcă s-au terminat piscinele la care disco-ul sună a chillout), s-a anunţat mare petrecere mare la Vadu (trei zile, zece DJ, câteva mii de watti, acolo). Amatorii tradiţionali de Vadu, speriaţi de această întorsătură cu iz de Vama Veche, au reacţionat şi ei rapid pe Facebook. Cum între timp s-a stabilit că la Vadu e rezervaţie şi se dă amendă şi dacă vii cu maşina la plajă, d-apoi cu frigiderul, eventul original de pe Facebook a dispărut în neantul erorilor 404. Nu e clar încă dacă organizatorii au cedat nervos (şi au returnat frigiderele) sau doar au trecut în underground-ul offline-ului, dar e interesant de urmărit fenomenul.

Today's obsession >>> Björk

0 comments
Björk - Crystalline (directed by Michel Gondry)

Old Spice Duel

0 comments
@ 19.00 Bucharest time >>>

A History Of The Title Sequence

0 comments

Takashi Murakami @ Gagosian London

0 comments
 
#link >>>

Today's obsession >>> Ifan Dafydd

0 comments
Ifan Dafydd - No Good

July 25, 2011

Tour de France 2011

0 comments
#more pictures >>> and >>>

Super 8 - înapoi în '80

2 comments
Ajunşi la 35-45 de ani, în joburi care ne permit să luăm decizii, de multe ori încercăm ne retrăim momentele cele mai frumoase ale vieţii, din copilărie sau adolescenţă, prin ceea ce facem acum. Aşa se explică faptul că anumite genuri muzicale revin în top o dată la 20 de ani sau că trupe la modă în anii '90 umplu stadioanele şi în 2011 şi tot aşa se explică Super 8.

Să fim serioşi, nici un adolescent din ziua de azi nu se va regăsi într-un film cu copii a căror singură distracţie e să se joace cu o cameră de filmat - cu un film ce trebuie chiar developat, ce oroare - şi în care Walkman-ul era un gadget "state of the art". Publicul ţintă al acestui film sunt adolescenţii americani din anii '80, nostalgici şi tânjind după un nou The Goonies.Nici măcar noi, ăştia de-am copilărit în România, nu-l putem înţelege aşa de bine - probabil că am fi ratat deraierea trenului din oraş stând la coadă la pâine.

Aşa cum Scorsese încerca să aducă un omagiu lui Hitchcock în Shutter Island, J.J. Abrams face o plecăciune în faţa lui Spielberg şi scoate un E.T. upgradat, în care însă doar efectele speciale îţi amintesc în ce an eşti. Că Spielberg e chiar producătorul acestui omagiu îi poate fi trecut cu vederea - e ca o petrecere din aceea în care banii pe care-i vei sparge pe băuturi sunt depăşiţi de valoarea cadourile primite.

Povestea are tot ce-i trebuie: un puşti simpatic, unul cam dork, unul grăsuţ, dar plin de energie, ba chiar unul care pare a exista acolo pentru o singură glumă, cam explozivă, repetată exagerat de mult. Plus nelipsita fată drăguţă de care s-a îndrăgostit tot cartierul. La asta se adaugă o dramă familială şi aventura. Una imaginată de un adolescent târziu, ca Abrams, în care adulţii sunt stereotipuri, schiţe unilaterale, mai puţin complexe chiar şi decât principalul motor al întregii poveşti (pe care n-am să-l dezvălui, ar fi puţin spoiler). Plus ceva sirop, în cantitatea necesară oricărui film pentru adolescenţi ca să se încadreze în categoria mai sus menţionată, wannabe-Spielberg movie. Şi ceva chestii moralizatoare ("Oh, drugs are so bad!", exclamă la un moment dat unul dintre puşti, iar asta pare să fie cea mai reuşită glumă a filmului).

The Long April

0 comments
#link >>>

Today's obsession >>> Fulton Lights

0 comments
Fulton Lights - Staring Out The Window

Kitsch Me If U Can >>> $100,000 Razor

0 comments
#link >>>

New Music >>> The Coathangers

0 comments
The Coathangers - Larceny & Old Lace

#myspace >>>

What's Next >>> Summer Well 2011

0 comments
#facebook >>>

New Music >>> Fennesz

0 comments
Fennesz - Seven Stars

#official site >>>

July 21, 2011

Today's obsession >>> Fall On Your Sword

0 comments
Fall On Your Sword - The First Time I Saw Jupiter

Kitsch Me If U Can >>> Fabio as the new Old Spice guy

0 comments

Space Shuttle - The Final Landing

0 comments
I was fortunate enough to be invited to the Kennedy Space Center (KSC) to see the final landing of Space Shuttle mission STS-135, capping off a 30 year program to explore space for the benefit of mankind.

There is a certain finality to this that defines an end of an era.  Many have already written about the end of the Shuttle program and the implications for not only US manned space programs and its immediate impact on workers at NASA, but also the impact on worldwide space programs given the flexibility of the US Space Shuttle.

#full story >>>

New Music >>> SBTRKT

0 comments
SBTRKT - SBTRKT

#myspace >>>

Converse & Tenue de Nîmes Chuck Taylor All-Star

0 comments
#via >>>

Hexagon Wall Tiles

0 comments
 
#link >>>

July 20, 2011

Obscura issue 5

0 comments
#link >>>

Un răspuns la un răspuns...

2 comments
Continui aici ping-pong-ul cu boing bum-chak, dacă tot am luat-o pe drumul ăsta. Recunosc că m-a luat valul şi m-am tripat pe problema sharing-ului, dar titlu primului text trimitea la zona asta, când de fapt eu simt că discuţia se duce mai degrabă în direcţia "ce face scena pentru a creşte, fiindcă la cum merg lucrurile, pare mai degrabă să stagneze". Or, dacă tot am ajuns aici, cred că sunt câteva probleme care nu ştiu cât de uşor pot fi corectate:

1. Problema nivelului de interes - Dacă pentru porducătorii autohtoni, pentru organizatori şi pentru o mână de cunoscători interesul stării scenei româneşti e mare, restul publicului trece evenimentele muzicale la categoria entertainment/socializare/agăţat şi ia ce i se oferă, fără a face mari eforturi pentru a primi/cere mai mult. Dovadă e că a ajuns să conteze mai mult numele organizatorului şi locaţia decât capul de afiş.

2. Problema exclusivismului - Doar în zona muzicii electronice sunt câteva nişe care aproape că nu se intersectează şi care se sapă reciproc. Nu ne plac puştii dubsteperi sau idemiştii sau zona Sunrise sau aglomeraţia de la Mission şi toată lumea se plânge că evenimentele sunt invadate de "cocalari". În plus, lumile astea se exclud şi se atacă reciproc, iar tentativele de a le uni duc la discuţii de nivelul Antenei 3.

3. Problema schimbului de generaţii - Câţi din cei care mergeau la evenimente acum cinci ani mai merg şi acum? Unii se plictisesc, alţii îşi schimbă zonele de interes, între cei care rămân şi cei care vin se creează mult mai greu punţi. Scena e într-o continuă transformare. Constantă pare a rămâne doar tendinţa de a fi "deosebit şi diferit" faţă de restul lumii. Iar o scenă care are acest motto nu poate trece de limita a 1000 de oameni.

4. Problema crizei economice - În timp ce salariile şi sursele de venit se micşorează, evenimentele sunt tot mai dese şi organizatorii tot mai numeroşi. Dincolo de eterna problemă a lipsei de comunicare care duce la suprapunerea şi a câte trei evenimente într-o seară, lumea pare a uita faptul că, în majoritatea sa, publicul e tânăr şi nu foarte plin de posibilităţi.

Şi totuşi, ce putem face? Nu am un răspuns, dar poate că ar trebui să renunţăm mai întâi la exclusivism.

PS:
Mi-au mai rămas câteva lucruri de clarificat.

Când spuneam că o parte din producători încearcă să ţină pasul cu scena de afară, poate n-a fost cea mai fericită exprimare. Mai degrabă încercam să spun că încearcă să se menţină în avangardă şi să nu devină doar nişte epigoni.

Nu văd să fi spus undeva că scena n-a crescut datorită sharing-ului. Aici nu cred că ne contrazicem. E drept că n-am luat în calcul factorul reţelelor sociale, dar acesta e ulterior apariţiei unei scene, e mai degrabă o formă de PR şi de public atent la o serie de lideri de opinie.

Exemplul cu Rain Rain e, într-adevăr, greşit. La Şuie, atunci când mă refeream că pendulează la graniţă, mă gândeam la proiectele separate semnate Haute Culture sau Miki. În rest, îşi recomand să propui unor artişti underground să remixeze Inna, Play&Win, DJ Project, HiQ şi să ne spui şi nouă răspunsurile :).

Cât despre aspectul de index al blogului de faţă, e un concept pe care mi l-am asumat de la început din motive pe care nu are sens să le mai repet (plus că e destul de greu să mi le amintesc acum). Măcar un blog de analiză şi discuţii a existat, dar s-a retras, doborât de prostie şi perseverenţă.

What's Next >>> Nicolas Jaar, Slow Hands

0 comments
30.07 - Nicolas Jaar (with band), Slow Hands, Giuser @ Palatul Ghica

#facebook >>>

Today's obsession >>> Madeon

0 comments
Madeon - Pop Culture (mash-up)

New Music >>> Little Dragon

0 comments
Little Dragon - Ritual Union

#myspace >>>

July 19, 2011

Hennessy & Kaws

0 comments
#via >>>

Carhartt & PowerShovel ‘Blackbird Fly’

0 comments
 
#link >>>

Today's obsession >>> Bin-Jip

0 comments

Bin-Jip - Enter

What's Next >>> Cultures of Resistance

0 comments
#facebook >>>

What's Next >>> Grandmaster Flash

0 comments
#facebook >>>

Today's obsession >>> KODE9

0 comments
KODE9 - Black Sun

Un răspuns pentru Boing Bum-chak

1 comments
Boing Bum-chak crede că downloadul ilegal are efecte perverse asupra scenei muzicale româneşti. sunt de acord că o parte din lucrurile pe care le spune acolo sunt adevărate, dar a le pune pe seama sharing-ului mi se pare greşit în totalitate.

Primul si cel mai spectaculos dintre ele este aparitia unei subculturi  de superconnaisseuri de club, mai informati ca niciodata despre tot ce  misca si cum misca in zona muzicii electronice.

Această subcultură este ajutată de apariţia unor organizatori precum Rokolectiv, Chestionabil, Maschine, Circus care le furnizează respectivilor superconnaisseuri show-uri pe măsură şi a unor producători precum Bogdan, Sillyconductor, Minus, Silen Strike etc. care încearcă să ţină pasul cu scena muzicală de afară. Fără sharing, mă îndoiesc că aveam 10% din scena actuală.
În plus, acum există soundcloud, myspace, youtube, hypem şi încă câteva zeci de alte surse legale de muzică. Sharing-ul a fost necesar acum 10 ani, când scena asta abia se forma. Dacă ne fi bazat atunci pe reţeaua de distribuţie de la Diverta pentru a fi la curent cu ce se întâmplă în muzica de afară, probabil că la Rokolectiv ar fi venit Rihanna.

Tinerii in cauza ripuiesc societatea de cunoastere si de produsele ei  culturale fara sa dea ceva in schimb. Cunoasterea nu e dublata de vreo  forma lucrativa, e o cunoastere inutila in termeni economici. Ea nu  produce bani, ci doar identitate si status: apartenenta la un grup  restrans de initiati.

 Credeam că muzica e o experienţă, nu o activitate lucrativă. Chiar şi aşa, presupunând că muzica ar fi cumpărată în totalitate şi având în vedere faptul că vorbim, în proporţie de 99% de muzică străină, nici măcar un cent nu s-ar întoarce în economia autohtonă. Iar grosul banilor, cei proveniţi din drepturi de autor, nici măcar nu se apropie de zona asta, având în vedere metodologia de calcul de la UCMR-ADA, care ia în calcul doar ceea ce rulează pe radiourile locale (şi doar pe cele atent selectate).

Efectele adverse se resimt in conditiile de desfasurare ale  respectivelor festivaluri: sonorizarea, climatizarea, aerisirea,  scenografia, feelingul locatiei sunt de cele mai multe ori contestabile. 

Cum banii din vânzări nu se întorc în economia locală, e clar că singura modalitate de a avea o activitate lucrativă sunt concertele. Problema nu e că superconnaisseuri nu cotizează suficient, ci că publicul e prea restrâns, iar sharingul ar putea fi una dintre puţinele soluţii pentru a creşte numărul celor dispuşi să plătească bilet de intrare la, să zicem, Nicolas Jaar. Nu te poţi baza prea mult pe presă, spaţiul restrâns şi numărul mic de jurnalişti de specialitate, facă mainstream-ul să iasă în evidenţă şi mai rău decât ar trebui. E legea "cozii lungi", pe care scena de care vorbim e o nişă mult prea nişată.

Incrucisarea dintre productiile dance autohtone si producatori mai  rafinati ar face ca artistii romani cu succes comercial sa nu se mai  bucure ca au reusit sa vanda si sa cucereasca lumea pentru ca sunt kitsch.

Încrucişarea asta se produce, cel puţin la anumite nivele. Unu' au lucrat cu Moga, Rusu la fel, Loredana a scos nu-ş câte milioane de remixuri la Rain Rain apelând la scena underground, Şuie Paparude pendulează de zece ani la graniţă. Artiştii cu succes comercial exploatează până la epuizare filonul pe care l-au apucat atunci când au dat lovitura, dar asta nu înseamnă că sunt neapărat inculţi muzical. mai degrabă simt o reticenţă din partea lumii underground de a colabora cu personaje "compromise" de prea mult succes pe radiourile comerciale.

Practica accesului neplatit la albume si piese foarte noi creeaza si o alta asteptare: aceea a satisfacerii imediate. 

Suprinzător, dar în ultimii ani am cumpărat doar albume româneşti din zona muzicală care mă interesează. Silent Strike sau Minus şi Ion. Aş fi luat şi seria Local, dacă n-aş fi avut-o pe gratis, din motive evidente. Pentru a cumpăra însă muzică, ar trebui ca asta să existe undeva la vânzare.
Mi-am plătit aproape mereu bilet la gig-urile care mă interesau. Şi, în mare, lumea din jurul meu gândeşte la fel. Scena e susţiuntă, în limita posibilităţilor. Eventurile free din zona asta sunt aproape inexistente, nici o primărie nu-şi face campanie electorală cu Rochiţe sau Poor Relatives.

O stare de infantilizare care de altfel e un efect pervers global al  internetului si care intretine dependenta de cultura de masa  low-mainstream, comerciala, singura capabila sa satisfaca prin surogate  de produse asteptarile nesustinute financiar.  

Dacă n-aş şti că îţi aminteşti cum era zona muzicală înainte de internet, aproape că aş crede fraza asta. Dar tu ne cerţi că, folosindu-ne de internet am aflat de lucruri mai interesante şi mai undergorund şi că suntem din ce în ce mai mulţi cei care ne refugiem de J Lo & co în nişe tot mai numeroase, şi apoi dai vina vina tot pe internet că low-mainstreamul are succes. Mainstreamul are succes tocmai fiindcă e mainstream - e media culturii muzicale a câteva miliarde de oameni. Va fi mereu low şi va fi mereu de succes. Tot ce poţi încerca e să smulgi din masa aia cât mai mulţi oameni şi să-i faci să asculte ceea ce le oferi tu. Şi nu văd altă soluţie mai bună decât sharing-ul ca să faci asta.

July 15, 2011

Stai că n-am terminat

0 comments

Bac 2011

0 comments
#via >>>

RATB - Transport de noapte

0 comments
Linia N101 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Pasaj Colentina, pe traseul Piaţa Universităţii, Cal. Moşilor, Şos. Colentina.

Linia N102 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Granitul, pe traseul Piaţa Universităţii, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon.

Linia N103 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Faur Poarta 4, pe traseul Bd. Unirii, Bd. Burebista, Cal. Dudeşti, Bd. Camil Ressu, Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie.

Linia N104 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Barajul Dunării, pe traseul Bd. Unirii, Bd. Decebal, Str. Dristorului, Str. Baba Novac, Bd. N. Grigorescu, Str. Liviu Rebreanu.

Linia N105 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Turnu Măgurele, pe traseul Bd. Cantemir, Bd. Tineretului, Piaţa Sudului, Bd. Obregia.

Linia N106 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Apărătorii Patriei, pe traseul Bd. Cantemir, Cal. Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, Piaţa Sudului, Şos. Berceni.

Linia N107 va funcţiona între Piaţa Unirii şi CFR Progresul, pe traseul Bd. D. Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. Dr. Istrate, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Giurgiului.

Linia N108 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Pasajul Colentina, pe traseul Piaţa Universităţii, Bd. Carol I, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, Str. Baicului, Str. D. Slugeru, Str. Heliade între Vii, Str. Doamna Ghica, Şos. Colentina.

Linia N109 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Republica, pe traseul Cal. Călăraşilor, Bd. Basarabia.

Linia N110 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Cartier 16 Februarie, pe traseul Piaţa Universităţii, Bd. Regina Elisabeta, Splaiul Independenţei, Str. Virtuţii, Şos. Ciurel, Bd. Constructorilor, Cal. Giuleşti.

Linia N111 va funcţiona între Bd. Unirii şi Complex RATB Titan, pe traseul Bd. Unirii, Str. Lucian Blaga, Cal Vitan, Str. Fizicienilor, Bd. Th. Pallady.

Linia N112 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Piaţa Reşiţa, pe traseul Bd. Cantemir, Cal. Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, Bd. Brâncoveanu, Str. Izvorul Rece, Str. Reşiţa.

Linia N113 va funcţiona între Piaţa Unirii şi Piaţa Presei Libere, pe traseul Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. G-ral. Gh. Magheru, P-ţa. Romană, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, Bd. Mareşal C-tin. Prezan, Bd. Mărăşti.

Linia N114 va funcţiona între Depoul Alexandria şi Piaţa Unirii, pe traseul Şos. Alexandriei, Cal. Rahovei, Bd. Regina Maria.

Linia N115 va funcţiona între Master şi Piaţa Unirii, pe traseul Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Splaiul Independenţei.

Linia N116 va funcţiona între Valea Ialomiţei şi Piaţa Unirii, pe traseul Drumul Taberei, Academia Militară, Bd. Eroilor, Bd. Elisabeta, Piaţa Universităţii, Bd. Brătianu.

Linia N117 va funcţiona între Laromet şi Piaţa Unirii, pe traseul Bd. Bucureştii Noi, Cal. Griviţei, Bd. Dacia, Piaţa Romană.

Linia N118 va funcţiona între Mezeş şi Piaţa Unirii, pe traseul Şos. Chitilei, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Piaţa Romană.

Linia N119 va funcţiona între CFR Constanţa şi Piaţa Unirii, pe traseul Şos. Pipera, Cal. Floreasca, Bd. M. Eliade, Str. Av. Beller, Cal. Dorobanţilor, Bd. Dacia, Piaţa Romană.

Linia N120 va funcţiona între Apusului şi Piaţa Unirii, pe traseul Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, Str. Răzoare, Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei.

Linia N121 va funcţiona între Zeţarilor şi Piaţa Unirii, pe traseul Cal. Ferentarilor, Cal. Rahovei, Şos. Progresului, Cal. 13 Septembrie, Bd. Libertăţii, Str. Naţiunile Unite, Splaiul Independenţei.

Linia N122 va funcţiona între Valea Oltului şi Piaţa Unirii, pe traseul Bd. Ghencea, Cal. 13 Septembrie, Str. Izvor, Str. Haşdeu, Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii.

Linia N123 va funcţiona între Lacul Tei şi Piaţa Unirii, pe traseul Str. Barbu Văcărescu, Str. Tunari, Str. Alecu Russo, Bd. Dacia, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Calea Moşilor, Str. Sf. Vineri, Bd. Coposu.

"You don't come to my show and fight!"

0 comments

Sean Bean Death Reel

0 comments

Today's obsession >>> Loose Fit

0 comments
Loose Fit - Table Beggar

Biedermann McCann: Thinking Big

0 comments
 
 
#link >>>